O nás

Niekedy vám život ovplyvnia náhody, občas úlety či snaha zariskovať. Výsledkom môžu byť rozhodnutia, ktoré môžu u niekoho vyvolávať otázniky. Tak tomu bolo aj u Braňa Hybbena, ktorý v roku 2018 urobil pomerne netradičné rozhodnutie. Po 16 rokoch práce v oblasti personalistiky sa rozhodol zamestnať ako čašník. Práve vtedy sa začal písať príbeh, ktorý úzko súvisí s pivom. Ale poďme pekne od podlahy.

VÝRAZNÁ POSTAVA

Ak ste sledovali sociálne siete pivovaru U Ábela, Braňa ste museli zachytiť. Pomerne rýchlo sa stal výraznou postavou, ktorá dokázala vzbudiť záujem. Jeho cesta do pivovaru bola v roku 2018 pre mnohých prekvapivá.

„K pivu ma to vždy ťahalo, celé to prostredie som poznal dokonale ako zákazník a túžil som ho spoznať aj z tej druhej strany. Práca čašníka v Pivovare ma fakt brutálne bavila – keďže to bolo hlavne o komunikácii s ľuďmi, ktorá ma napĺňa. No a k tomu pivo, čo viac môžeš chcieť,“ hovorí s úsmevom Braňo.

V pivovare si postupne prešiel rôznymi pozíciami. „Stále ma to utvrdzovalo v tom, že je to správna cesta, že je to robota, ktorej sa chcem venovať na plné gule. Lenže v Rači som „iba“ pracoval a nebol majiteľom, nemohol som sa realizovať na 100 percent  a tak sa naše cesty nedávno rozišli,“ vysvetľuje Braňo.

 

VLASTNÁ PIVÁREŇ

Pred pár dňami oznámil, že začína realizovať svoj vlastný projekt. A ako k tomu nápadu prišiel? „Rozhodnutie otvoriť podnik prišlo veľmi nečakane, minulý rok v lete, keď sme boli s bratrancom Dávidom na pive,“ prezrádza Braňo.

Od myšlienky prešli k činom a dnes naplno pracujú na vlastnom podniku. „Brutálne sa tešíme. Nie sme vyhorení „gastroveteráni“, nejdeme ani prať  peniaze, ideme makať a baviť sa,“ hovorí odhodlane.

Podnik ponesie meno PlanB. „Našim kamarátom z agentúry sme zadali indície, čo chceme, resp. čo nechceme. Na základe toho nám dali zopár návrhov na názov a logo. Pomerne rýchlo sme sa rozhodli, poslali posledné inštrukcie, oni to celé finálne urobili… no a potom sme to takmer komplet zmenili,“ približuje zákulisie príprav vizuálnej identity.

Vysvetlil aj písmeno B v názve.  „Písmeno B je so mnou výrazne späté, syn je Bruno, ja som Braňo, v priezvisku mám dvakrát B, som z Bratislavy, no a pivo = Beer.  Navyše sa „plán bé“ často vyskytuje v hovorovej reči, dá sa s tým tvoriť dobrý obsah,“ ozrejmuje pozadie názvu.

POVÝŠIŤ PIVO NA VIAC

Braňo zároveň ozrejmuje aj význam loga. „Loga s pohárom na stopke u ľudí (teraz sa nebavíme o ľuďoch, ktorí crafty pijú bežne) evokuje skôr víno, rovnako aj písané písmo v našom logu pôsobí dosť jemne a to sme presne chceli. Lebo aj pivo sa dá piť slušne a na úrovni, nečapuje sa len do kríglov a má rôzne farby a chute, ktoré ešte hromada ľudí nepozná,“ hovorí.

Majiteľ nového podniku zároveň naznačuje, že jeho cieľom nie je veľká ponuka piva. „Možno teraz sklamem beergeekov, ale u nás bude „len“  šesť píp. Ideme cestou kvality a nie kvantity,“ vysvetľuje a dodáva, že základom podniku bude dobrá obsluha.

A na aké pivá sa budú v podniku zameriavať? „Menovať teraz konkrétne pivovary nejdem, ponuku  budeme obmieňať, všetko si každý nájde aj na nete, keďže na sociálnych sieťach budeme určite velice aktívni. Ale nejdeme dovážať pivo z kozmu, čiže slovensko-české a zahraničné crafty,“ hovor majiteľ podniku.

Teplá kuchyňa v pube nebude, k pivu si však zákazníci budú môcť objednať špeciality studenej kuchyne. „A napríklad kávu nePLANujeme mať v ponuke vôbec. Nevyznáme sa v tom, nerozumieme tomu a preto kávu nechceme ponúkať ani našim hosťom,“ prekvapuje Braňo.

S ODVAHOU

Fakt je ten, že otvárať v tejto dobe nový podnik je aj odvážne. Braňo celú situáciu berie s nadhľadom. „Momentálnu situáciu na gastrotrhu vnímame tak, že niečo zaniklo, niečo vzniklo, asi taký prirodzený kolobeh. Fakt si nejak extrémne teraz nevšímame čo sa na gastrotrhu deje, lebo máme dosť práce, akurát čo počúvame od kamarátov, vraj je pomerne náročné nájsť ľudí, ktorí chcú v gastre pracovať. Pre nás je však hnacím motorom to, že my chceme a uvidíme, ako to pôjde to ďalej,“ ozrejmuje.

Ak všetko pôjde podľa plánov, plánom „“ hovorí o tom, že PlanB by mal svoje brány otvoriť budúci mesiac. „Robíme si srandu, že otvárať budeme vtedy, keď sa opäť bude všetko zatvárať, t.j. druhá polovica septembra,“ uzatvára Braňo, ktorý s bratrancom Dávidom chcú rozšíriť ponuku podnikov s remeselným pivom.